Träningen ligger på is

Förra veckan åkte jag på en förkylning, usch hade feber och mådde inte alls bra, igår och idag har jag känt mig okej men jag har inte varit på gymmet på över en vecka men det känns rätt så chill faktiskt, från och med nästa vecka så kör vi igen, jag och lillasyster, det är så kul att ha någon att träna med och nu ska vi ju satsa ordentligt. Jag sitter och planerar matlista inför veckan något såhär blir det:

Fredag Äta ute
Lördag Äta borta
Söndag Tacos
Måndag Lasange
TisdaPanerad torsk med potatis och kallsås
Onsdag Vi får se vad barnen får för mat på förskolan.. 
Torsdag Kycklinggratäng
Fredag Hamburgare med bröd

Det är hopplöst att försöka pussla ihop en matlista nu för barnen strejkar hejvilt just nu med maten. Försöker hitta på mat som barnen gillar och som är god att värma upp och som är bra matmässigt. Jag räknar ej kalorierna längre utan försöker köra på utan att räkna och så, får se hur det går faktiskt. Prövar man inte så vet man ju inte, jag har inte räknat kalorier mer än några dagar hit och dit nu och man har ju ändå ett litet hum om vad som är bra och mindre bra mat, men jag hade glömt bort hur mycket kalorier det är i ris så det försöker jag faktiskt undvika. Men det är typ det enda matmässigt, jag tänker inte ens mycket på kalorier nu utan försöker tänka mer på att äta mat som mättar och gärna sånt man kan äta mycket av, för jag älskar mat! Men jag äter hellre 200 gram potatis än 100 gram ris för jag blir mättar, ja ni fattar. Sen vill jag ha mat som ger mig bra energi. Behöver liksom inte vara så komplicerat. 
Sandra, Träning | |
Upp